Lietuvos jaunimo idėjos žavi milijonus pasaulio žmonių
Neįtikėtinai sėkmingos jaunų Lietuvos žmonių idėjos užkariavo pasaulį ir privertė jomis patikėti milijonus. Kas mėnesį 38 mln. skaitytojų visame pasaulyje sulaukiančio interneto portalo „Bored Panda“ tikslas – vaikyti liūdesį ir kelti nuotaiką. Tuo tarpu didžiausias Lietuvos startuolis – drabužių mainų ir prekybos platforma „Vinted“ – įvairiose užsienio šalyse plečiasi, siūlydama patogų įrankį parduoti ar iškeisti nereikalingą drabužį, aksesuarą.
Daugybę formalaus bei neformalaus ugdymo institucijų perėję „Bored Panda“ bei „Vinted“ vadovai pripažįsta, kad komandos narius renkasi pagal tuos pačius kriterijus, kurie juos pačius atvedė į sėkmę: energiją, norą veikti ir tikėjimą idėjomis. Vasario 2-4 d. parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančioje parodoje „Studijos 2017“ visi turės progą patys įsitikinti ir sužinoti, kodėl prestižinių įmonių vadovams įdomiau, kuo gyvenate ir kiek esate drąsūs, nei kokias studijas baigėte.
Nuo nuobodulio gelbstinti panda
Pasaulyje didžiulio populiarumo sulaukusi lietuvių sukurta interneto svetainė „Bored Panda“ šiandien nuo nuobodulio gelbsti žmones visame pasaulyje. Vien socialiniame tinkle „Facebook“ projektas turi per 6 mln. sekėjų. Šis sumanymas gimė Lietuvoje, o būrį menininkų bei neįtikėtinas idėjas siūlančių kūrėjų išgarsinti spėjusi kompanija turi biurą Vilniuje.
Vienas „Bored Panda“ vadovų Dominykas Remeika prie projekto komandos prisijungė, kai ją sudarė vos 5 žmonės. Dabar jų skaičius išaugęs daugiau kaip šešis kartus.
„Dar prieš baigdamas ISM universitetą įkūriau įmonę, „SOS Kompiuteriai“, kuriai sekėsi visai neblogai, bet nesijaučiau esąs tinkamoje vietoje, tad išvažiavau studijuoti rinkodaros į Barseloną“, – pasakoja D. Remeika. Nuo mokyklos laikų „Bored Panda“ įkūrėją Tomą Banišauską pažįstantis vyras susižavėjo jo idėja bei tapo ispaniškosios „pandos“ puslapio versijos vadovu, dar vėliau – gyvūnų skilties redaktoriumi.
Remeika teigia, jog jei pats būtų dvyliktokas, sau patartų neskubėti, neleisti tėvams ar visuomenei įpiršti nenorimo darbo ar studijų. Nepaisant jo paties kelio iš studijų į garsią kompaniją, D. Remeika tikina, kad svarbiau yra rasti tai, kas pačiam atrodo prasminga.
„Dabar priimdamas žmones į darbą nelabai kreipiu dėmesį į išsilavinimą. Daug svarbiau, kad žmogus tikrai norėtų daryti tai, ką mes darome“, – aiškina D. Remeika.
„Vinted“ duoklė nestandartiniam mąstymui
Neretai svajonių darboviete tituluojama drabužių mainų ir prekybos platforma „Vinted” leidžia bendrauti, keistis ir prekiauti daiktais daugiau nei 14 mln. žmonių įvairiose šalyse. Jos klientų būrys kas mėnesį pagausėja apytiksliai puse milijono.
Platformos įkūrėja Milda Mitkutė pripažįsta, kad nenustoja ieškoti „vintediško“ mąstymo žmonių. Jos teigimu, pačioje pradžioje kolegų su darbo patirtimi net neieškojo.
„Iš pradžių mes neturėjome kitos išeities, kaip kviesti į komandą tiesioginės darbo patirties neturinčius žmones. Tuo metu rinkoje nelabai buvo dirbusių su panašaus pobūdžio produktais, o požiūris į rinkodarą buvo gana tradicinis. Tai supratę, mes pradėjome dairytis tiesiog „vintediško“ mąstymo kolegų, neturinčių tiesioginės darbo patirties. Bandymų ir klaidų metodu užsiauginome labai stiprius ekspertus, kurie dar ir dabar dirba kompanijoje“, – pasakoja M. Mitkutė.
Jos teigimu, dėl intensyvios tarptautinės plėtros kompanija pradėjo atsirinkinėti darbuotojus su solidesne patirtimi ir dabar stengiasi išlaikyti balansą tarp profesionalų su patirties bagažu ir ambicingų žmonių be patirties.
„Tačiau vis tiek svarstyklės dažnai krypsta pastarųjų pusėn – mums labai svarbu, kad žmogus idėjiškai puikiai pritaptų komandoje ir save atskleistų“, – svarbiausias gero darbuotojo savybes vardina „Vinted“ vadovė.
Tobulėjimas nuves toliau už pinigų siekį
Pasak M. Mitkutės, tiek svajojantiems apie darbą ir karjerą tarptautinėje kompanijoje, tiek jau sukūrusiems savo verslus svarbiausia pastebėti, kas iš tiesų motyvuoja žmogų.
„Būna žmonių, kurie nori pas mus dirbti, nes yra girdėję, esą „atlyginimas geresnis“. Bet tokių, kuriems finansiniai dalykai yra svarbiausias prioritetas, atvirai pasakius, net vengiame. Ne todėl, kad negalime mokėti, kiek jie prašo, bet todėl, kad jų motyvacija yra pinigai, o ne noras tobulėti. Toks žmogus išeis, kai tik kita kompanija pasiūlys didesnius pinigus“, – sako „Vinted“ vadovė.
Paklausta, kokį vieną patarimą duotų jaunam žmogui, norinčiam įsidarbinti ar siekti karjeros padaryti garsioje tarptautinėje kompanijoje, ji rekomenduoja aiškiai suvokti savo lūkesčius.
„Labai banalu, bet vis tiek pasakysiu: nenorėkite pradėti nuo senior pozicijos. Nepamirškite, kad jūs neturite patirties ir jums dar reikia parduoti save, įrodyti, kad turite tam tinkamus gebėjimus. Neretai vienintelė išeitis būna pradėti nuo žemesnių pozicijų ir palaipsniui augti bei tobulėti“, – kalba „Vinted“ vadovė.
Jubiliejinė paroda „Studijos“ kvies atrasti savo unikalumą
Vasario 2-4 d. susitikti jau penkioliktą kartą kvies didžiausia ir aktualiausia Lietuvoje mokymosi, žinių ir karjeros planavimo paroda „Studijos 2017“. Čia praktiniais patarimais, ką veikti baigus mokyklą ir kaip planuoti savo ateitį, dalinsis karjeros konsultantai, nuotolinio ir neformaliojo ugdymo įstaigos, savo verslą pradėti kvies sėkmingi jaunieji verslininkai.
Šiemet lankytojai pasitinkami su šūkiu „Laisvė rinktis!“ ir skatinami savarankiškai priimti sprendimus, susijusius su ateities planavimu ir pasirinkimu, mokomi žinių siekimą paversti įdomiu ir nuolatiniu procesu, kviečiami išsirinkti pačius įvairiausius savo ateities scenarijus – nuo savanorystės, profesijos ar specialybės įgijimo iki nuosavo verslo kūrimo.
Svarbiausiame metų mokymosi, žinių ir karjeros planavimo renginyje „Studijos 2017“, kurį organizuoja Švietimo ir mokslo ministerija bei parodų ir kongresų centras „Litexpo“, prisistatys 220 dalyvių – profesinių mokyklų, kolegijų, universitetų, neformalaus ugdymo organizacijų, verslo įmonių iš Lietuvos, Australijos, Baltarusijos, Danijos, Didžiosios Britanijos, Ispanijos, Italijos, JAV, Latvijos, Lenkijos, Olandijos, Prancūzijos, Šveicarijos ir Vokietijos.