Nauja tendencija – komandos formavimo išvykos vis dažniau orientuojamos į darbuotojų sveikatinimą
Kamuoliai vietoje kėdžių, sveikuoliški kokteiliai vietoje kavos ir sveikatinimo procedūros vietoje vakarėlio su vyno taure. Taip nuo šiol atrodo nauja tendencija tampantys komandos formavimo ir sveikatinimo seminarai. Specialistų teigimu, jie sparčiai populiarėja ir tampa viena geidžiamiausių įmonių investicijų į darbuotojus.
Apie naują komandos formavimo renginių formatą bus išsamiai pasakojama lapkričio 25–27 dienomis vyksiančioje pirmojoje sveikatos ir geros savijautos parodoje „Būkite sveiki“. Joje pranešimą skaitysianti „Eglės sanatorijos“ atstovė Eglė Domarkienė sako, kad išryškėjusi nauja tendencija rodo augantį Lietuvos gyventojų sąmoningumą ir norą rūpintis sveikata nuolat, o ne tik tada, kai susergama.
„Sveikatos ir geros savijautos aspektas tampa vis svarbesnis ne tik žmonėms, bet ir įmonėms. Tyrimai rodo, kad sveikos gyvensenos pasirinkimas ir plėtojimas didina darbuotojų savimonę ir energiją, sukuria laimingesnę ir produktyvesnę komandą. Tad verslo atstovų nebereikia raginti, įmonės pačios nori imtis veiksmų, padedančių suburti ir išlaikyti ne tik darnią, bet ir sveiką kolegų komandą“, – tvirtina E. Domarkienė.
Naujo pobūdžio komandos formavimo – sveikatinimo renginiai dažniausiai trunka nuo 2 iki 4 dienų, o jų kaina priklauso nuo dalyvių skaičiaus ir pageidaujamų paslaugų.
„Vieniems reikia, kad būtų įtrauktos sveikatinimo procedūros, kiti nori paskaitų ar specialistų konsultacijų, padėsiančių išspręsti ergonomikos darbe klausimus, treti pageidauja kuo sveikesnio maisto ir gėrimų“, – vardijo pašnekovė.
Anot jos, anksčiau į darbuotojų sveikatą dažniau investuodavo didžiosios, Vakarų kapitalo įmonės, bet pastaruoju metu tam vis daugiau dėmesio skiria ir vidutinės bei smulkios Lietuvos bendrovės.
„Europos Komisijos duomenimis, Lietuvoje žmonių, teigiančių, kad jų sveikata – gera, yra mažiausiai tarp Europos Sąjungos (ES) valstybių narių. Manau, kad verslas pamatė, jog rūpinimasis darbuotojų sveikata yra puiki proga išsiskirti, užsitarnauti lojalumą, didinti motyvaciją ir gerinti darbdavio įvaizdį“, – svarstė E. Domarkienė.
Pasak jos, požiūrio į darbuotojų sveikatą lūžis Lietuvoje įvyko per pandemiją. Jai siaučiant, verslas kaip niekada daug dėmesio skyrė nuotoliniu būdu dirbančių specialistų emocinei ir fizinei sveikatai. Buvo pradėti skirti vadinamieji geros savijautos kreditai, kuriuos galima išleisti dalykams, padedantiems geriau pasirūpinti asmenine savijauta, pradėti organizuoti nuotoliniai komandų susitikimai, skirti pagerinti žmonių savijautą; naudojant grupinę meditaciją, vedamos bendros jogos treniruotės, pradėti pildyti skaitmeniniai dėmesingo įsisąmoninimo (angl. mindfulness) žurnalai.
„Atsitraukus pandemijai, noras tęsti rūpinimąsi savimi išliko, o kai kam net tapo įpročiu, todėl ir komandos formavimo seminarai, tikėtina, pradėjo įgauti naują formą“, – akcentavo E. Domarkienė.
Tokią prielaidą puikiai įliustruoja naujo pobūdžio komandos formavimo seminarų su ryškia sveikatinimo potekste paklausos statistika. „Eglės sanatorijos“ duomenimis, metai iš metų dėl šios paslaugos besikreipiančių įmonių ir asmenų padaugėja net 30 proc. Vis dėlto, pašnekovės teigimu, tokie skaičiai yra tik pradžia.
„Ateityje dėmesys darbuotojų sveikatinimuisi mūsų šalyje neabejotinai dar labiau išaugs. Tai lems kintantis darbdavių požiūris, į darbo rinką ateinantys jaunesnių kartų specialistai, keliantys didesnius reikalavimus darbdaviams ir linkę labiau rūpintis savo sveikata“, – apibendrino „Eglės sanatorijos“ atstovė E. Domarkienė.
Sveikatinimo paslaugų žinovės nagrinėjama į sveikatinimą orientuotos komandos formavimo veiklos tema bus tik viena iš daugelio, kurios bus pristatytos parodoje „Būkite sveiki“ jau lapkričio 25–27 dienomis. Parodos organizatoriai teigia, kad trys renginio dienos bus skirtos sveikatingumo suvokimui gerinti, palankiems sveikatai įgūdžiams ir nuostatoms ugdyti ir paieškoms, kurios padėtų tinkamai pasirūpinti asmenine ir visos šeimos fizine bei psichologine sveikata.