2020 09 02

STEAM ERDVĖ – sukurta Lietuvos aukštosiose mokyklose!

Pristatome Lietuvos aukštosiose mokyklose sukurtą STEAM erdvę. Joje galėsite susipažinti su įvairia universitetų ir kolegijų pristatoma programa.

VILNIAUS GEDIMINO TECHNIKOS UNIVERSITETAS STEAM ERDVĖJE PRISTATYS:

Aktyvias veiklas VGTU stende (1 salė) ir eksponatą 5 salėje.

Parodos dalyviai susipažins su multimedijos ir kompiuterinio dizaino studijų kryptimi. Bus suteikta galimybė išbandyti studentų sukurtą bei atnaujintą virtualios realybės žaidimą „Krivis“, susipažinti su studentų kurtais baigiamaisiais darbais bei užduoti norimus klausimus darbuotojams, kurie ne tik studijuoja, bet ir dirba šioje srityje.

Kiekvieną parodos dieną 12:00–12:20 val. ir 14:00–14:20 val. bus demonstruojami Multimedijos ir kompiuterinio dizaino pirmo kurso studentų sukurti filmukai.

Stende dalyviai turės unikalią galimybę išbandyti skrydžio simuliatorių ir pasijusti tikru orlaivio pilotu. Antano Gustaičio aviacijos instituto studentų ir darbuotojų sukurta orlaivio kėdė-simuliatorius leidžia virtualioje realybėje pilotuoti įvairius civilinės aviacijos orlaivius: sportinį sklandytuvą, ypač lengvąjį lėktuvą ir „Cessna 172“, naudojamą pilotų paruošimui. Labiau patyrę pilotai galės skristi orlaiviu „Boieng 737“ ar kariniu naikintuvu. Stende bus eksponuojami institute sukurti bepiločiai orlaiviai, tarp kurių – saulės energija varomas „Solarwing“ lėktuvas.

Parodos metu nuo 12:00 val. ir 14:00 val. Antano Gustaičio aviacijos instituto studentai demonstruos parodomąjį skrydį virtualioje realybėje. Aviacinės mechanikos studentai papasakos kaip ruošiamas lėktuvas skrydžiui, o orlaivio pilotavimo studentai pademonstruos, kaip rengiamas lėktuvas skrydžiui, užvedamas variklis. Bus vykdomas radijo ryšys su virtualiu skrydžio valdymo bokštu. Atliekama riedėjimo iš angaro iki pakilimo tako procedūra, pakilimas iš tarptautinio Vilniaus oro uosto, skrydis virš Vilniaus bei nusileidimas. Po parodomojo skrydžio parodos dalyviai galės užduoti klausimus studentams ir išmėginti save piloto vaidmenyje.

Inžinerija lenktynėse. Jei tave domina sportiniai automobiliai, aplankyk Race VGTU ekspoziciją, kurioje pamatysi studentų rankomis modifikuotą automobilį Mazda MX5. Apie automobilį ir kėbulinių automobilių ruošimą sportui, naudojant studijose įgytus inžinerijos sugebėjimus, pasakos projektą įgyvendinę studentai. Taip pat galėsi išgirsti ir apie Transporto inžinerijos fakulteto studijų programas bei užklasinės veiklos galimybes.

Moksleivio nuotrauka iš termovizoriaus. Naudojant termovizorių, moksleiviai bus nuskenuoti ir pamatys savo atvaizdą monitoriuje. Atvaizdo spalvos priklausys nuo kūno šilumos. Jeigu moksleivis bus neseniai kalbėjęs telefonu, ekrane ausis bus ryškesnės spalvos nei visas kūnas.  Šias nuotraukas mokiniai gaus į savo mobiliuosius telefonus ir galės kelti į Aplinkos inžinerijos fakulteto Facebook puslapį bei dalyvauti konkurse.

Žaidimas „Kiek manyje aplinkosaugininko?“ Moksleiviai planšetiniame kompiuteryje galės atlikti trumpą žaismingą testą, kuris parodys, kiek kiekvienas iš jų turi aplinkosaugininko gyslelės.

3D projektiniai kelių ir gatvių modeliai. Planšetiniame kompiuteryje moksleiviai galės „pavartyti“ kelių modelius, suprojektuotas žiedines sankryžas Vilniuje, susipažinti su konkrečiais objektais, pamatyti sluoksnius ir kaip viskas vyksta viduje. Šalia esantis atstovas pasakos, kas vyksta ir iš ko susideda kelias ar gatvė.

Daiktų skenavimas ir aukščių matavimas išmaniųjų telefonų programėlės pagalba. Mobilioje programėlėje moksleiviai galės nuskenuoti daiktus, esančius patalpoje ir juos išmatuoti. Darbuotojai parodys visas galimybes ir papasakos, kodėl tokia funkcija svarbi geodezininkams.

 

VILNIAUS UNIVERSITETAS STEAM ERDVĖJE PRISTATYS:

Lazerių galimybės. VU Fizikos fakulteto Lazerinių tyrimų centro jaunieji Lazerinės nanofotonikos grupės mokslininkai demonstruos optinį 3D spausdinimą projekcinės litografijos būdu. Technologija sėkmingai taikoma formuoti funkciniams dariniams iš visos eilės naujų skirtingas savybes turinčių fotojautrių medžiagų. Naudojant ultratrumpuosius impulsus galima formuoti 3D darinius iš akrilatinių, epoksidinių, hibridinių organinių neorganinių, biopolimerų ir net keramikos.

Kvapių medžiagų galimybės. Gyvybės mokslų centro mikrobiologė doc. Eglė Lastauskienė pristatys, ką galima nuveikti su kvapiosiomis medžiagomis (nuo objekto iki produkto), t. y. ką iš jų galima sukurti.

 

VYTAUTO DIDŽIOJO UNIVERSITETAS INOVACIJŲ ALĖJOJE PRISTATYS:

STEAM karuselė. Susipažinsite su pažangiomis multimedijos technologijomis, pamatysite, kaip kuriama virtuali ir papildyta realybė ir galėsite patys tai išbandyti.

eSportas. Fenomenalus sportas, suteikiantis galimybę kiekvienam pajusti pergalės skonį ir tapti profesionaliu atletu. VDU Ekonomikos ir vadybos fakultete steigiama pirmoji pabaltyje universitetinė eSporto erdvė. Greitu metu bus pristatyta ir pirmoji elektroninio sporto krepšinio komanda, kurioje gali atsidurti visi norintys fakulteto studentai. Išbandyk jėgas VDU EVF mini eSporto arenoje ir tapk istorijos dalimi.

Mokslo ir verslo bendradarbiavimas.

SOTU SOTU – tai aukštoje temperatūroje išdžiovinti įvairių daržovių bei žolelių milteliai + sausas medus.

Žiedų skonis – tai medus su įvairiais priedais + žolelių bei žiedlapių arbatos + netikėčiausių skonių džemai + liofilizuoti pelėsiniai sūriai.

 

KAUNO TECHNOLOGIJOS UNIVERSITETAS STEAM ERDVĖJE PRISTATYS:

Virtualios realybės pramogos. KTU specialistų sukurtos interaktyvios pramogos, leisiančios įsitraukti į kino pasaulį.

Holografinis kompiuteris „Microsoft HoloLens“. Išmanūs akiniai, suteikiantys galimybę realioje aplinkoje pamatyti trimačius holografinius vaizdus.

Balso keitimo aparatas. Muzikos industrijoje naudojama sistema, leisianti parodos lankytojams prakalbti įvairiais balsais.

Testas ,,Ką tau pataria herojai?“ KTU specialistų sukurtas testas, skirtas 11–12 klasių moksleiviams, norintiems sužinoti, kokius patarimus dėl ateities jiems duos filmų herojai.

 

KLAIPĖDOS UNIVERSITETAS STEAM ERDVĖJE PRISTATYS:

„Blue technology” principais taikomus laboratorinius tyrimus, biotechnologijas ir inovacijas: nuo genų iki ekosistemos, plaukiojančių salų, akvakultūros, aplinkos taršos matavimo įrenginių.

KU STEAM erdvėje bus galima susipažinti su druskingo vandens panaudojimo galimybėmis bei jo poveikiu žuvų fiziologijai, krevečių ir kitų jūrinių gyvūnų auginimo biotechnologijų kompetencijų vystymui; geoterminio vandens ir energijos panaudojimu recirkuliacinėje akvakultūroje.

Taip pat bus pristatomi naujausi metodai ornitologijos srityje: siųstuvų taikymas paukščių monitoringo tyrimuose, jų stebėjimas duomenų bazėse ir duomenų analizė.

 

VILNIAUS KOLEGIJA STEAM ERDVĖJE PRISTATYS:

Apsilankę Vilniaus kolegijos stende STEAM erdvėje turėsi galimybę išbandyti mikroprocesorinį atstumo matuoklį ultragarsu, sujungti elektrinę grandinę su iš anksto programuotu valdikliu ir patikrinti prietaiso veikimą praktiškai.

O kaip technologijas pritaikyti mados ir grožio industrijoje?

3D technologijos jau kloja tiesiausius kelius link Industry 4.0 – ketvirtosios pramonės revoliucijos, paliesiančios visas žmogaus gyvenimo sritis. Mados ir grožio industrijos – ne išimtis. 3D skenavimas perkelia į virtualią erdvę ne tik techniškus dizaino ir gamybos procesus, bet ir įprastus kasdienio gyvenimo momentus – stiliaus formavimą, drabužių paieškas bei varginantį jų matavimąsi ieškant tinkamo dydžio.

Šiuos ir kitus 3D skenavimo privalumus bus galima gyvai išbandyti Vilniaus kolegijos stende.

 

KAUNO TECHNIKOS KOLEGIJA STEAM ERDVĖJE EKSPONUOS KTK autoklubo automobilį.

Turite klausimų?

Konsultuojame visais klausimais, susijusiais su naujų renginių organizavimu, bilietų pirkimu ir pan.

Parašykite mums
×

Turite klausimų?